3.8.2012

Retkellä Suomessa (26.5.2012)

Käväisin Suomessa lomalla toukokuun alussa eli pelmahdin paikalle 4.5. kello 2.10 aamuyöstä.
Sitten pirssillä Loviisaan ja nukkumisen yrittämistä. Juu - ei onnistunut, vasta kello 5.30 tienoilla nukahdin. Kello 9 soitti kello eli ylös ja toimiin:

Ensin rekisteriotteen kanssa katsastusasemalle saattamaan auto jälleen rekisteriin ja tämän jälkeen rivakka kävely apteekkiin saattamaan kassiin antihistamiinia. Koivu pikkaisen yllätti, olin sen jo unohtanut. Loppupäivä haahuilua sinne ja tänne ja sitten naapurin Kaitsu ystävällisesti vei Elimäelle, jotta sain auton hyppysiini. Kiitos Antille auton talvisijasta! Takaisin Loviisaan ja iltasella tietojen päivitystä naapurien kanssa.
Kaiken lisäksi vielä täysikuu tulossa, kuka se ei taas nuku!

Maanantaina aamusella auton kanssa Laakkoselle Hesaan, auto jäi sinne huoltoon. Metrolla ja junalla Tikkurilaan hampaiden huoltoon - ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Takaisin keskustaan, jossa kevyt lounas Jussin serkun kanssa. Marja Kurki on kirjoittanut kirjan, saimme sen omistuskirjoituksella. Tämän jälkeen ex-työpaikalle tervehdykselle. Sen jälkeen ihmetys auton kunnosta - pakko soittaa. Se ei ollutkaan valmis. Vaatimuksesta sijaisauto tilalle ja Espooseen tervehtimään hyviä ystäviä eli Anne ja Harri. Herkullinen illallinen.

Tiistaina aamulla kello 10 ilmoitus, että auto valmis. Hesaan. Pikaisesti takaisin Octavialla ja ystäväni Seijan kanssa Lapinjärvelle käyttämään hänen kissansa eläinlääkärissä.

Keskiviikko ja torstai haahuilua.

Perjantaina Tampereelle ja IhanaistenKauppaopistonNaisten kanssa illallinen! Kiitos seurasta Anne, Teija, Sirpa ja Sanna (järjestys epämääräinen - kaikille samanlainen kiitos). Launtaina ystäväni Anneli tuli hotellille ja otimme viiniä ja nautimme juustoja.

Sunnuntaina 13.5. (äitienpäivä) retki Mänttään ja tapasin Jaanan. Aloitimme Jaanan kanssa koulun vuonna 1968 ja jos en väärin muista, niin pääsimme ylioppillaaksi samalta luokalta ja nimenomaan Mäntän Klubilla. Jossa olin yötä. Olin ollut siellä yötä viimeksi vuonna 1967 syksyllä.

Maanantaina kävin naapuritalossa eli Pilvilinnassa, jossa asuimme noin kymmenen vuotta. Yllätyksekseni nimittäin ulko-ovi oli auki ja haahuilin ala-aulan läpi takakautta ulos. Jotenkin koko Mänttä ja talot oli muuttunut pienemmäksi. Leikimme "Pikkukatolla" ja "Pikkumetsässä" ja ne olivat muuttuneet tosi pieniksi.... jotenkin vissiin tuo maailman tuulissa haahuileminen muuttaa vanhat muistot pieniksi. Mutta ei tietenkään pienennä muistojen arvoa - ne ovat kaikki suuria! Ja kaikki sen aikaiset ystävätkin ovat vielä mielessä  - osaan tosin on side hävinnyt - mutta toivottavasti te kaikki olette vielä siellä jossain ja kaikki on kohdallaan.
Maanantaina vielä iltapäivällä kierto museoissa eli Gösta ja Gustaf. Göstassa olen käynyt monetkin kerra isän vieraiden ohella (=oli lapsia mukana ja ilmeisesti sosiaalinen tytär huolittiin myös mukaan). Mutta Gustaf oli myös elämys, sillä olin ollut siellä aikanaan töissä ylioppilaskesänä 1980. Nyt kiersimme oppaan kanssa koko avoinna olevan osan - hän oli aloittanut silloisen Serlachiuksen palveluksessa vuonna 1983 (meikä silloin jo Tampereella), mutta miellä oli monta tuttua ja jopa osto-osaston ihmisten sijainnin osasin vielä kertoa. Hyvä museo, kerta kaikkiaan. Ehkä vielä palaan sinne.

Maanantaina takaisin Loviisaan ja sitten taas normaalia kaupunkielämää (naapurin Ammi kouluun ja koulusta).
Keskiviikkona pienet kellarijengin kokoontumiset (torstai helapimpelipompelitorstai).
Perjantaina Hesassa tervehtimässä entistä työkaveri Katria ja entistä työkaveri Sirpaa.
Lauantaina ostoksia ja matkalaukun pakkaamista. Ei mennyt kiinni ja painoi liikaa. ONNEKSI ystävämme Mara oli tulossa Espanjaan samalla lennolla sunnuntaina. Sain tungettua osan tavaroista hänelle! Kiitos!

Lopputulema: Suomessa oli tosi kiire!

Terkkuja ja kaikille ja ehkä osan tapaan heinäkuussa!

Nyt Mijas on 30 astetta ja pilvetöntä!